Platí u reklamací princip Třikrát a dost?

2.6.2009 00:00   |   Peníze - SPOTŘEBITEL
Přítel mi koupil na splátky mobilní telefon, napsala nám Jiřina L. ze Sušice. Dokonce všechny splátky uhradil ještě dříve, než měl. Bohužel ale mobil je velmi nekvalitní – už byl na čtyřech reklamacích!

Platí u reklamací princip Třikrát a dost?

Mobilní telefon vykazuje stále stejnou vadu – poruchu funkcí displeje, uvádí čtenářka a dodává: Na tuto čtvrtou reklamaci jsme vůbec už nechtěli přistoupit a požadovali jsme vrácení peněz. Ale peníze nám odmítla vrátit jak úvěrová společnost, tak majitel obchodu.

Já ale tak nekvalitní mobilní telefon nechci. Můžete mi prosím napsat, jaká máme práva a jakou dobu na vrácení peněz má prodávající – uzavírá poněkud bezradně Jiřina L.

Nelze opravovat donekonečna

Rada pro naši čtenářku je vcelku snadná. Problém však může nastat s vymáháním oprávněného nároku.

Jednoznačně platí, že pokud se v době trvání záruky objevila na výrobku opakovaně stejná vada nebo více vad současně, má spotřebitel právo na jeho výměnu za výrobek bezvadný.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Z asijských e-shopů zaplatíte nemalé clo
Pozor na internetové obchody!
Platit na internetu online, je to bezpečné?

V popisovaném případě naší čtenářky lze také odstoupit od smlouvy, což znamená požadovat vrácení peněz.

Právo volby je každopádně na straně spotřebitele a prodávající jej nemůže nutit, aby souhlasil s opravami vad mobilního telefonu donekonečna.

Prodávající odmítl vrátit peníze. Obraťte se na soud!

Reklamaci i nárok na vrácení peněz je možné uplatnit pouze u prodávajícího – tedy tam, kde byl mobilní telefon zakoupen, nikoliv u poskytovatele úvěru.

Avšak lhůta, dokdy je povinnost vrátit spotřebiteli peníze, není zákonem stanovena. Mělo by to ale být bez zbytečného prodlení. Při vrácení zboží se za přiměřenou dobu považuje maximálně 30 dnů.

MŮŽE VÁS ZAJÍMAT

Lehkovážné půjčky nás vtáhnou do pasti
Půjčka na nákupy může připravit o majetek
Deset největších finančních zlozvyků
Splácet a neplatit navíc? Může se prodražit!

Problém může nastat, jestliže prodávající nesouhlasí s požadavkem spotřebitele a peníze za vadný mobilní telefon mu vrátit odmítne. V takové situaci je jediná možnost, a to domoci se peněz pouze soudní cestou. A protože mobil jistě nestál pár stovek, doporučuji postup konzultovat a sepsání žaloby svěřit právníkovi.

Je rovněž možné využít placené právní poradny spotřebitelského sdružení, například Sdružení obrany spotřebitelů.

Miloslava Fléglová

Přečtěte si také


Diskuse: Platí u reklamací princip Třikrát a dost?

Reklamace telefonu

7.10.2015   |   08:52   |   od: Blažek
Dobrý den. Před čtyřmi měsíci jsem si koupil mobilní telefon za 9000 korun. Bylo mi řečeno, že je špičkový a že je to vlajková loď této značky. Tak jsem si ho pořídil. A ejhle, po třech týdnech přestala fungovat navigace, padal signál, byla velká ozvěna ve sluchátku atd. Zanesl jsem ho na reklamaci a tam mi přehráli software.
Za pár dní začal mobil dělat to samé, navíc se samovolně restartoval a vrátil se do továrního nastavení. Opět mi přijali reklamaci a předevčírem 05.10.2015 jsem si ho vyzvedl s tím, že telefon je odzkoušený a funguje bez problémů.
Včera jsem zapnul navigaci a ejhle - zase nefungovala, satelit gps se opět nedokázal spojit a navigace mlela blbosti. Všechno tohle jsem si tedy natočil na druhý mobil.
Nový telefon jsem znovu zanesl do prodejny, kde mi bylo řečeno, že to bude chybnou aplikací. Tak jsem jim ukázal, že tuto aplikaci používám na všem a tam funguje bezchybně. Prodavač se mi tak trochu vysmíval a nevěřil mi. Ukázal jsem mu tedy video, které jsem natočil. Nakonec reklamaci přijal.
Už toto je třetí reklamace se stejnou vadou. Chci vrátit peníze, protože jsem si zjistil, že ten mobil není ani český dovoz a že si to majitel vozí sám až z Číny a dokonce si je i sami opravují.
Zobrazen poslední příspěvek, celkový počet 1 příspěvek.
poslední příspěvek: 7. 10. 2015 8:52
ČÍST VŠE / REAGOVAT


Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci