Čím měkčí, tím lepší! O toaleťáku máme jasno
19.11.2018 15:00 | BydleníNákupy toaletního papíru rostou rok od roku v řádu několika procent a nejvíce se prodává ten třívrstvý, ukazují data obchodů Albert. Prozatímním hitem prodeje je toaletní papír třívrstvý, ale na vzestupu je i ten se čtyřmi vrstvami.
„Podíl třívrstvých toaletních papírů na celkových prodejích je téměř 60 %, čtyřvrstvý toaletní papír je zase nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ říká Aneta Jiroutová, manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert.
MŮŽE VÁS ZAJÍMATJaký nábytek do koupelny? Dřevěný! |
Pokud jde o vůni a barvu, preferují Češi klasiku. „Pětaosmdesát procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Z parfemovaných toaletních papírů je nejoblíbenější heřmánkový,“ říká Aneta Jiroutová.
Zákazníci také málokdy ví, že se neparfemuje papír samotný, ale jen rulička. Limitované edice s obrázky jsou podle ní oblíbené hlavně na jaře a v zimě.
Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po 8, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení s jednou až čtyřmi rolemi.
Zákazníci mají rostoucí zájem také o zcela ekologicky rozložitelný toaletní papír. Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s mírným dlouhodobým růstem v řádu několika procent.
Historické milníky toaletního papíru
14. stol. | Vynález toaletního papíru. První vyrobili pro čínského císaře. |
1596 | První splachovací toaleta. |
17. stol. | Běžným toaletním papírem jsou noviny pro jejich dostupnost. |
1710 | Vynalezen bidet. |
1778 | Vyroben první toaletní papír podobný tomu dnešnímu |
1857 | Začíná se prodávat továrně balený toaletní papír. |
1900 | Leepší kanalizace vedou k rozšíření splachovacích toalet. |
1935 | Northern Tissue představila toaletní papír „bez třísek“. |
19.-20. st. | Perforovaný toaletní papír, vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený. |
ozt, ŽenyproŽeny.cz
Přečtěte si také |
---|