Co je nutné vědět pro změnu zdravotní pojišťovny

30.8.2017 00:00   |   Zdraví a krása
Každý občan s trvalým bydlištěm v ČR má od roku 2015 právo změnit svoji zdravotní pojišťovnu. Má k tomu dva přestupní termíny.

pojišťovna

Přeregistraci je možné provést ve dvou přestupních termínech v kalendářním roce, avšak jen jednou za 12 měsíců. Jaké jsou termíny pro podání přihlášky a co vše je vhodné před samotným přestupem ověřit?

Jak postupovat

První přestupní termín je od 1. ledna do 31. března, klientem nové pojišťovny se stáváte od 1. července. Druhý termín je od 1. července do 30. září a klientem nové pojišťovny jste od 1. ledna následujícího roku.

PŘEČTĚTE SI

Kolikrát a kam na preventivní prohlídku?
Preventivní vyšetření prsou se screeningem
Prohlídky ve 13 letech zabrání komplikacím

Změna sama o sobě není nikterak složitá, je možné ji provést i z domova prostřednictvím webových stránek pojišťovny, například u Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra.

Zájemci, kteří vlastní chytrý telefon, mohou zvolit online přihlášku, vyplní formulář a podpis doplní skrze mobilní rozhraní.

Po odeslání přihlášky se už klient o více nestará, počká, až obdrží nový Evropský průkaz zdravotního pojištění (kartičku pojištěnce) a pak už jen do osmi dnů změnu nahlásí zaměstnavateli.

Ošetřujícímu lékaři tuto skutečnost stačí oznámit při první návštěvě.

Co je dobré zvážit?

Před samotným rozhodnutím o přechodu k jiné zdravotní pojišťovně je nutné ověřit, jaké má pojišťovna mezi lékaři pokrytí, zda s ní mají uzavřený smluvní vztah všichni lékaři a specialisté, ke kterým docházíte.

Obecně platí, že čím větší a stabilnější pojišťovna, tím širší rozsah. Ekonomicky silné pojišťovny plní své závazky vůči lékařům včas, společná spolupráce je tak pravděpodobnější.

Zajímejte se také, jak dlouho pojišťovna funguje, jakou má tradici, kolik eviduje pojištěnců a jakou má pověst.

Dalším kritériem pro změnu pojišťovny mohou být i bonusy, které pojišťovny nad rámec svých povinností nabízí. I zde je prostor pro konkurenci a nepřipadá-li klientům péče jejich stávající pojišťovny dostačující, není od věci o přestupu začít uvažovat.

Přístup ke klientům

Ve středu zájmu by také měl být přístup pojišťovny ke klientům a možnost kontaktu.

Kromě klientských center, kde se můžete osobně zastavit a vyřešit váš problém, se pomalu veškeré byrokratické procesy přesouvají stále více do virtuálního prostředí internetu.

Zvolená pojišťovna by tedy měla být ve vztahu k pojištěncům vstřícná, s proklientským přístupem, snahou co nejvíce zjednodušovat kontakt a omezovat úřední papírování na minimum.

utp, ŽenyproŽeny.cz

Přečtěte si také


Diskuse: Co je nutné vědět pro změnu zdravotní pojišťovny

ČÍST VŠE / REAGOVAT


Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci