Voda je nejčastější letní nepřítel mobilních telefonů

2.8.2022 00:00   |   Peníze
Utopení je nejčastější letní nehodou, která vede k poškození nebo zničení mobilního telefonu. Jak předcházet problémům a finančním ztrátám?

Voda je nejčastější letní nepřítel

S problémy, které způsobuje rozbití, utopení nebo krádež telefonu, má přitom osobní zkušenost 65 procent Čechů. A nejedná se o levnou záležitost, průměrná cena opravy totiž činí 4300 Kč, říkají data BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Jak se ztrátám vyhnout?

Každému z nás občas smartphone spadne na zem, jehož následkem je někdy rozbitý displej. V letních měsících však mezi nehodami mobilů jednoznačně dominuje utopení, kterému lze předejít používáním voděodolného pouzdra.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Víme, jak ušetřit bez velkých investic
Jak si správně (ne)vybrat rychlou půjčku?
Deset největších finančních zlozvyků

Při odpočinku u vody lidé velmi snadno zapomenou na to, že si telefon zastrčili do kapsy plavek. Když se pak vrhnou do vody, je už na záchranu pozdě.

„V našich statistikách vidíme, že téměř 65 Čechů ze sta zažilo nepříjemnost v podobě rozbití, utopení nebo krádeže telefonu. V letních měsících je nejčastější příčinou poškození telefonu právě voda,“ říká Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Většinou se při utopení telefonu jedná o nepozornost při telefonování u bazénu nebo na pláži, případně při nastupování do lodě či raftu. U telefonu po jeho nechtěné koupeli často dojde k rychlé oxidaci způsobené vlhkostí.

Vysoká cena, kterou musí člověk za opravu nebo nový telefon zaplatit, a také čas, po který jsou bez telefonu, a tedy bez možnosti komunikovat, jsou pak pro jeho majitele nepříjemnou komplikací.

V souvislosti s vysokými počty zničených či odcizených telefonů dlouhodobě roste zájem o pojištění nahodilého poškození a odcizení křehkých a na rozbití náchylných mobilních zařízení. 90 % poškození telefonu většinou končí poškozením displeje, jehož oprava je nákladná.

„Nejvíce si přitom lidé pojišťují přístroje ve střední cenové kategorii v hodnotě do 7000 Kč. Pojištění jim pak kryje opravu telefonu, kterou v naprosté většině případů zvládáme zajistit do tří pracovních dní od odevzdání poškozeného zařízení kurýrovi," doplňuje Martin Pejsar

Pokud přístroj nelze opravit, jeho oprava se nevyplatí nebo dojde k odcizení telefonu, zákazník získá přístroj nový. Pojištění kryje také události, které se stanou při cestách do zahraničí.

ozt, ŽenyproŽeny.cz

Přečtěte si také


 


Diskuse: Voda je nejčastější letní nepřítel mobilních telefonů

ČÍST VŠE / REAGOVAT


Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci