Diskuse ke článku:
Mám pravdu, když jeho syna nechci?

zpět na článek

Přidat příspěvek

Text pište českou a slovenskou klávesnicí – s háčky, čárkami, stříškou atd.
Děkujeme Vám!





ještě zbývá znaků

18 + 7 =
Přidat příspěvek
Text pište českou a slovenskou klávesnicí – s háčky, čárkami, stříškou atd.
Děkujeme Vám!
54

Pre tých, čo odsudzujú

9.10.2009    |    16:51    |    od: dada    |    reagovat
Uvedomte si, prosím, že nielen dieťa nie je v závideniahodnej situácii, ale aj "machocha" - problémom v tomto prípade nie je prijať manželovho syna, ale podieľať sa na jeho výchove v situácii, keď jeho vlastná si z toho ťažkú hlavu nerobí. Je oveľa jednoduchšie vziať si chlapa s potomkom vo vlastnej starostlivosti, ako chlapa so záväzkom u bývalej.
Navyše manžel je celý deň v práci a tak všetky trable ostanú na pleciach - macochy - tá bude vždy zlá, aj keď bude ako med, pokiaľ bude do výchovy vstupovať aj biologická mama.
Striedavá starostlivosť nie je riešenie - riešením je len zverenie chlapca do starostlivosti otca. Navyše, neviem, ako si bývalá manželka predstavuje striedavú starostlivosť, keď s výživným na syna nevie vyjsť už teraz, pri striedavej starostlivosti predsa výživné odpadá, či nie?
53

Zblaznila si sa?

9.10.2009    |    16:41    |    od: Fafafe    |    reagovat
Mat dieta bez porodu, ved mas stastie, ze ta v buducnosti budu milovat dve a nie len dievcatko, ale aj chlapcek. A s niecim takym, ako moja krv a podobne sa uz vobec nezapodievaj. Ani svojho manzela si si neporodila, vobec nie je tvoja krv (teda dufam, ze nie je tvoj brat, alebo otec) a milujes ho. Kamarati nie su tvoja krv a mas ich rada, tak co riesis. Neboj sa a ziskaj si to male srdiecko.
52

syn

9.10.2009    |    14:03    |    od: DDDD    |    reagovat
No, když vas tak slyšim, nechtela bych, abyste vy byla moje mama. Na muj vkus jste sobecká...
Zkuste se podivat na to z druhé strany, proč je ten chlapec, jak je...
51

K manželovi patri i jeho dite

9.10.2009    |    10:53    |    od: Jana Jarošová    |    reagovat
Mam temer stejnou situaci doma.
Muzu Vam rici jen jedno. Jednou jste chtela manzela a tim jste ziskala i jeho syna, ktery k nemu patri. Nezbyva nic jineho, nez ho prijmout. Neni to uz jen jeho syn, ale Vas obou. Nejde si vzit jen manzela a dite nechtit, s tim jste do toho sla. Kluk potrebuje vychovu a tatu. A pokud to nechcete, holt jste si mela najit nekoho bez deti.
Mam doma temer to same. A take jsem musela, protoze s manzelem jsem si zaroven brala i jeho syna.
50

Ano

9.10.2009    |    00:17    |    od: ennola    |    reagovat
Já myslím, že děti jsou dar a cizí nevyjímaje. Pokud víte, že chlapec strádá, pak pod vašima rukama jen pokvete, pokud se mu budete věnovat. A uvidíte, že i Vaše dcerka bude spokojenější s velkým bráchou, než-li sama.
49

Pravdu dle mého názoru nemáte

8.10.2009    |    23:22    |    od: Mila    |    reagovat
Svého muže jste si brala s tím, že už jedno děcko má. Zřejmě jste ve své zamilovanosti trochu podcenila situaci. Chápu, že starat se o malé miminko a k tomu ještě o nevlastní děcko, které navíc není vychováno k Vašemu obrazu, je velice náročné, a to nejen fyzicky, ale i psychicky.
Byla jsem v podobné situaci. Dvě vlastní malé děti a k tomu každých 14 dní (o prázdninách dva týdny) dvě děti z manželova prvního manželství. Taky jsem občas nezvládala, protože manžel je typ člověka "tady je máš a starej se". S tím se prostě musí počítat, když si beru rozvedeného muže, který už má děti. Dnes máme mezi sebou bezva vztah a je mi lichotkou, že mi jejich děti říkají babičko.
A hlavně, uvědomte si, že kdo to má v takovéhle situaci nejtěžší, jsou právě tyhle děti, které pendlují od mámy k tátovi a částečně tak ztrácejí jistotu domova. Zkuste se vžít do toho chlapce. On si tohle nevybral. Je to vlastně ještě malý kluk, který chce pochopení a lásku. Dle Vašeho příspěvku v něm vidíte takové malé nutné zlo. Zkuste si v jeho kůži představit Vaše dítě. Líbilo by se Vám to? Asi ne, že? Takže přestaňte fňukat nad tím, jaká jste chudinka a zamyslete se nad tím, jaký je chudák ten chlapec. A myslím, že pochválit, usmát se, pohladit, popovídat si a večer před spaním povědět pohádku nic nestojí. Hezký večer.
48

nemůžete nechtít součást svého manžela

8.10.2009    |    23:12    |    od: kucerkaalena    |    reagovat
Bohužel, ačkoliv chápu vše, o čem píšete, pravda je taková, že nemůžete odmítat syna vašeho manžela. Stejně tak by mu mohla matka i umřít... a pak byste stejně musela náhradní matku dělat. V manželském svazku si bohužel nebereme pouze partnera, ale i jeho rodinu, závazky, dobré i zlé... V chlapci koluje stejná krev jako ve vaší dceři a pokud byste měla z prvního manželství dítě vy, také byste očekávala od partnera naprostou akceptaci, financování atd., takže to platí oboustranně. Manžel se stará o vás a vaše společné dítě, to je to dobré. Tak teď k tomu trochu i povinností. A že je kluk drzý? A divíte se mu? Jak byste se cítila v jeho situaci, kdy ho vlastně nikdo nechce, vy? Rozhodně byste to z lásky k muži měla aspon zkusit. A pokud se chlapec nesrovná ani za rok dva, tak si s mužem rozumně promluvit.
47

Trocha pochopení

8.10.2009    |    23:07    |    od: Magic.way    |    reagovat
Ahojki, koukám, že se ti dostává samé kritiky. Ale já tě plně chápu.
V osmnácti jsme s ex přítelem vybojovali péči o jeho dvě děti. Vychovávala jsem je jako vlastní asi čtyři roky. Podotýkám, že sama. Přítel o ně nejevil příliš zájem, teda spíše vůbec. Pak jsme se rozešli. A i přesto, že jejich matka nebyla nic extra, pomohla jsem jí je dostat zpátky, protože všechno lepší než absolutní nezájem otce. Upřímně, bylo mi tehdy, jako bych odevzdávala vlastní děti.
Ale proč tě vlastně chápu. Protože je to přirozená reakce. Myslím si, že je to strach ze změny, která by přišla. Možná i strach z toho, že selžeš jako náhradní matka. Ale ten malej za to opravdu nemůže. Je to šance, která mu změní život a ty mu ji můžeš dát.
S tím samým ex se mi narodil syn. Bohužel se už se sourozenci příliš nestýká. Jeho otec je zbaven rodičovské odpovědnosti. Teď je synovi šest let. Je to malý sígr, ale exceluje ve škole i ve sportu. Mám manžela a ten samozřejmě bez jakýchkoli okolků navrhl adopci. Navíc máme ještě dceru, která je ta správná holčička a i přesto necítím, že by ji měl raději.
Mým názorem je, že pokud miluješ, miluješ se vším, i s dětmi a exmanželkami a tchýněmi. Vždycky si tak nějak bereš celou rodinu. Opravdu chápu tvou nelibost, ale když už nic, je to výzva. Jen málokomu se naskytne příležitost moci změnit něčí osud k lepšímu. Ale varuji tě, pokud to nebude upřímné, nedělej to. Zničila bys nejspíš všechny kolem sebe.
Přeji ti hodně štěstí v rozhodování a ať už se rozhodneš jakkoli, tak co nejmenší dopad :o)
46

Zlá macecha

8.10.2009    |    20:34    |    od: anonim    |    reagovat
Chápu, že ti tvůj nevlastní syn nepřijde zrovna po chuti. Ale nezdá se ti to trochu jako pohádka o popelce, kdy její macecha ji odháněla, aby si uhájila svou vlastní dceru.
Možná je nevychovaný, ale o to se osvědčíš jako dobrá matka, když ho vychováš. To tě ani trochu nehryže svědomí, že ho necháš s jeho strašnou matkou?
45

Mám pravdu, když jeho syna nechci?

8.10.2009    |    19:45    |    od: Alena    |    reagovat
Kde sa berie v ludoch tolko sebeckosti mať len jedno dieťa a to svoje pritom Vaše dieťa otca má, a on nemá nikoho - ak je pravda to o jeho mame. Ak by bol Vaš manžel vdovec, kam by ste upratala jeho syna?
Peniaze, ktore platí otec, nikdy dietatu nevratia lasku, ktorá mala byť jeho... a predsa potrebuje len, aby mal domov.
Ja sama deti nemam, ale synovec z rozvedeneho manzelstva chce vždy slib, že sa nerozvediem... a to hovorí za vela.
Rozhodnúť sa musíte sama. Prajem Vám krásnu rodinu...
44

Nemáš

8.10.2009    |    19:40    |    od: zaza    |    reagovat
Som presne z takej rodiny, ako ten chlapec. Tak myslím, že mám právo komentovať!
Nemyslíš, že je to v prvom rade jeho syn? Je to krkavčí otec, ale ty ho "miluješ", lebo máš s ním svoje dieťa. Myslíš aj na to, ako dopadne ono? Veď ten chlapec len vzdoruje, lebo na jeho názor sa nikto nepýta. On nepotrebuje majetok. On si vyžaduje len pozornosť, lásku a aby aj jeho niekto vypočul. Ak má matku takú špinu, ako si myslíš, čo potom otec? Akým právom dal život a vykašľal sa naň? Nebojíš sa, že takto skončí aj tvoje dieťa? Alebo za tie peniaze to stojí?
Nezabudni, že dieťa je ako schránka, do ktorej si ukladáš na starobu. Rozmysli si, či si tam uložíš palicu a živorenie, alebo lásku a porozumenie.
Ja mám dnes 45 rokov, šťastnú vlastnú rodinu. Rodičia už zas žijú každý sám. Čakajú na dietne návštevy svojich potomkov, ale ja mám v prvom rade SVOJU VLASTNÚ RODINU!
43

Mám pravdu, když jeho syna nechci?

8.10.2009    |    17:51    |    od: sasa    |    reagovat
Po case sa to vykristalizuje tak, ze pri kazdej prilezitosti budes mat od muza na tanieri, ze si nechcela jeho dieta a budes zla tak ci tak.
Chapem ta, ze svoj cas chces venovat naplno svojej dcerke a je to aj opravnena poziadavka.
Na druhej strane zbavis sa jeho ex, uz od vas nebude tahat prachy a mat zly vplyv na svoje vlastne dieta. Vymodelujes si ho podla seba, len k nemu nepristupuj s negativnymi pocitmi. To dieta vyciti a bude agresivne.
Chce to cas a Tvoju dobru volu. Zachranis maleho chlapca.
42

Z mého pohledu

8.10.2009    |    17:40    |    od: ZEV    |    reagovat
Pochopitelně nevím, jak bych se ve Vaší situaci zachovala já. To nebudu zastírat. Ale souhlasím s ostatními. Je to jen dítě a pokud máte o Ex Vašeho muže pravdu, jste jeho nadějí na jiný život. Vidět soužití dvou lidí tak, jak má vypadat. Ovšem je nutné více zapojit manžela.
A chtít jedno dítě - každý má svou zkušenost, důvod, proč to tak cítí. Ale kde je napsáno, že je to dobře. Navíc opravdu lze zvládat více dětí a člověka to jistě obohatí, dodá zkušenosti.
Věřte mi. Sama se starám o postižené dítě a nyní čekám další a nebojím se, že to nezvládnu. Zvládnu, protože budu muset. Člověk má mnohem více síly, než si myslí.
Držte se a ať Vám to dobře dopadne. Hodně sil.
41

výborně

8.10.2009    |    15:57    |    od: Lajka    |    reagovat
Dřív tohle ženský tak neřešily. Prostě dítě, o který je třeba se postarat, se postaralo a hotovo.
A že je nevychovanej, nebo dokonce hajzlík? No, sám od sebe asi ne, že?
Představte si, že by novej chlap nechtěl vaše dítě.
A v neposlední řadě: je třeba si srovnat v hlavě, co píšu - v jedné větě je zároveň to, že on se musí starat o mladší dítě, protože matka se nestará. Neznamená to náhodou, že ten kluk je vycepovanej až až?
Co je to dneska za svět: moje děti, tvoje děti...
40

nemáš pravdu

8.10.2009    |    14:01    |    od: jana    |    reagovat
Myslím si, že nemáš pravdu, keď syna svojho manžela nechceš, pretože on je ešte dieťa a nemôže za to, ako je vychovaný. Keby si si ho osvojila a starala sa o neho, zmenil by sa. 8 rokov nie je tak veľa. A určite by si to zvládla, aj keď si na materskej.
Ja mám tri deti a zvládam všetko. To chceš mať iba jedno dieťa, aby si sa nemusela o nikoho iného starať?
Ale súhlasím s názorom Ely. Myslím si, že ty by si ho ani nevedela ľúbiť. Preto by mu u vás bolo zle. Bola by si z neho nervózna a nadávala by si mu zbytočne.
Ale si zober, koľko je rodín, ktoré vychovávajú adoptované deti a ľúbia ich ako svoje vlastné.
Deti za rodičov naozaj nemôžu. Je mi ľúto že to tak cítiš.
39

Super

8.10.2009    |    13:11    |    od: Ela    |    reagovat
Tak to je super, ze k malemu necitis nenavist a ze mate dobry vztah. Tym by malo byt spoluzitie jednoduchsie, aj ked jednoduche to nebude... ak clovek, co len trosku chce, vsetko sa da zvladnut.
Mozno by to bolo ovela lepsie aj pre tvoj vztah s manzelom, keby ste maleho mali v uplnej starostlivosti... prihlasis ho do druziny, na nejaky zaujimavy kruzok, potom moze ist za manzelom do obchodu a mozno sa aj poduci a pomoze v obchode. A dalsie plus pre teba, kazdy druhy vikend bude u svojej vlastnej matky a ty a tvoj manzel budete mat vikend pre seba. Neskor sa ti maly stane velkym pomocnikom, ked uz teraz je ochotny pomoct pri vareni, pri starostlivosti o malicku sestricku. A co je hlavne, aj ked bude na vikendy u svojej nedbanlivej matky, doma bude u vas, bude citit bezpecie, zazemie.
Ja by som na tvojom mieste do toho sla.. Viem, ze teraz mas velmi zlozite obdobie. Vlastne sa sama staras o svoje malicke babo, manzel prichadza az vecer, hormony po porode este nie su to, co byvaly... si na vsetko citlivejsia a lahsie ta potrapi aj banalny problem. Kazda z nas znasa svoj prvy porod a svoje prve dietatko inak, ale povacsine su zeny po porode citlivejsie a nachylnejsie na depresie. Mozno preto sa ti teraz zda, ze by si nemohla mat synceka svojho manzela v plnej starostlivosti, mozno neskor sa na to budes pozerat celkom inak...
No aj tak, skus tomu malemu dat sancu vyrastat v normalnej rodine s milujucim otcom a "mamou", ked ta jeho vlastna je taka strasna. Ver mi, neskor budes na seba hrda, ze si ho dokazala vychovat v silneho, sikovneho muza, so zdravym sebavedomim :-)
38

daj mu sancu

7.10.2009    |    23:43    |    od: esperanza    |    reagovat
daj mu sancu. podla vsetkeho by sa dal "vymodelovat", i ked lahke to nebude. teba stve najma byvala tvojho manzela a to, ze ti chce k tvojmu vlastnemu dietatu hodit na krk aj to svoje...
37

Tak to teda, drahá paní, není nic k popukání

7.10.2009    |    21:46    |    od: Alena Šnitová    |    reagovat
Milá paní, když jste se seznámili, o synovi jste věděla. Tak si vyberte oba, nebo si najděte někoho, kdo nemá děti. Nikdo nemůže nikoho předělat k obrazu svému. A vy se taky nejste ochotna měnit. Výběr není! Oba nebo nic. Asi nebudete tleskat, ale realita je krutá, a ne vždy podle našich představ. Alena
36

RE:

7.10.2009    |    18:41    |    od: Milka, autorka tohoto příběhu    |    reagovat
Odpověď na 35  |  Nikde jsem nepsala ani slovo o tom, že bych syna nenáviděla nebo ho neměla ráda:-( Svým způsobem ho beru, je mi ho líto, jak to doma má. On o mě taky nikdy neřekl, že by mě neměl rád. Já myslím, že máme docela dobrý vztah mezi sebou. Pomáhá mi sám od sebe s dcerkou nebo vařením, i když to po něm ani nechci, protože vím, že doma to dělat MUSÍ a u nás nemusí. Spíš chci, aby se věnoval tomu, čemu se má věnovat, hraní si, zábavě, učení, tomu co potřebuje... jen mu nedokážu dát nějakou lásku jako ke svýmu dítěti.
Víte, ono je taky něco jiného, když máte bývalé děti, které jsou vychované a s jejich mámami je nějaká řeč a s manželem, když jsou prostě všichni "normální". Ale jestli jsou pak takovéhle hnusné vztahy mezi Ex a dítětem a manžel ji poslouchá na slovo, tak se mi nedivte, že to otráví můj život a následně i ten vztah k synovi.
Navíc, PROČ celé 4 roky bylo všechno v pohodě, syna jsme měli, jak jsme měli mít, chodila jsem do práce taky na celý den s manželem, takže by u nás syn ani v jinou dobu být nemohl... tak PROČ nyní od doby, co jsem byla těhotná a následně jsem doma na mateřské, jsou tyhlety problémy? Protože jsem doma, nechodím do práce, tudíž si Ex spočítala, kdo by se mohl starat navíc... jak tu už někdo psal, jo štvou mě ty principy a kdo to nezažil opravdu nepochopí:-(
Děkuji všem za Vaše názory. Už se vyjadřovat nebudu, protože už jsem napsala asi vše, co jsem měla v hlavě. Jinak, svoje dítě budu vychovávat tak, abych se za něj nikdy nemusela stydět, takže si nebudu lámat hlavu s tím, co bych dělala v tomhle případě, stát se tohleto mně...
35

Kazda sme ina

7.10.2009    |    17:59    |    od: Ela    |    reagovat
Po precitani clanku a vsetkych reakcii sa mi chce normalne plakat, ako mozu niektore zeny byt take sebecke, zvlast, ked maju vlastne deti a vidia, ze KAZDE dieta potrebuje lasku, oporu, starostlivost, bezpecie.
Tiez mam manzela, ktory ma 2 deti z predchadzajuceho manzelstva. Uz je to 11 rokov, co sme spolu, takze "jeho" deti uz su pomerne velke, no v case nasho zoznamenia mali 11 a 5 rokov. Boli to uzasne deti, krasne, sikovne a ako kazde deti, robili aj problemy. Ale milovala som ich otca a za kazdu cenu som sa snazila milovat aj ich, aj ked, priznavam, niekedy som na ne ziarlila.
Boli u nas kazdu volnu chvilu, vytvorila som si k nim myslim ze pekny vztah a cim boli starsie, tym viac som ich lubila. A teraz, ked uz maju svoje zivoty a zaujmy a nevidim ich dlhsie ako tyzden, tak mi strasne chybaju. Starsia je uz 2 roky v zahranici a niekedy, ked mi prijde za nou dlho, tak si aj poplacem.
Nase vztahy z muzmi, ktory uz maju deti z predchadzajuceho vztahu, nie su len o nas. Tie deti patria do nasej rodiny tak isto, ako nase vlastne deti a cim viac lasky im dame, tym viac sa nam vrati. Aj ked tomu, Milka, neveris, alebo nechces verit, syn tvojho manzela by si ta casom velmi zamiloval, keby videl, ze ho mas rada. Ale podla tvojich reakcii si nie som ista, ci by bolo vhodne, aby ten chlapcek vyrastal s tebou, pretoze by si mohla jeho dusi ublizit viac ako jeho mama. Obavam sa, ze v tvojej domacnosti by bol tebou tyrany viac ako svojou matkou.
Kazdy z nas citi, ked je nelubeny, ked ho niekde odmietaju. A syncek tvojho manzela by z teba mohol byt v horsej krize ako je teraz. Takze podla tvojich myslienok je asi najlepsie, keby syncek zostal so svojou matkou, ktora aj ked sa o neho nestara, vyzera, ze mu dokaze poskytnut viac ako ty a tvoj manzel. Skoda, ze si nedokazes uvedomit, ze tak ako tvoja dcerka potrebuje oboch rodicov a lasku, tak aj syncek tvojho manzela tuzi po laske a verim tomu, ze aj po tvojej naklonnosti. On je zial maly, nemoze ovplyvnit, kde bude vyrastat.
Napisem ti len jednu prihodu, ktoru som si zapamatala navzdy. Dcerky mojho manzela k nam chodievali kazdy vikend, ale nebolo to to iste, ako ked prisli dlhe prazdniny a mladsia bola u nas cele 2 mesiace. Starala som sa vtedy o ne bezne, ziadne srcervuce prejavy lasky. Uvedomila som si, ako malo staci detskej dusi k radosti az vtedy, ked asi po dvoch tyzdnoch prazdnin po ranajkach odrazu ta malicka 6 rocna podisla ku mne a odrazu ma z nicoho nic objala, dala mi pusu a povedala mi, aka je rada, ze sa o nu tak staram, aj ranajky jej pripravim, nemusi si ich chystat sama. Ostala som ako omracena, vybehli mi slzy dojatia a v tej chvili som citila, ze to je skutocna laska, ze to dieta nemoze nic hrat a je vdacne za obycajne hlupe jedlo, resp. za trosku obycajnej snahy postarat sa o nu. Odvtedy je moja laska k nej, teda k obom, tak silna, akoby to boli moje vlastne deti.
S manzelom mame 2 spolocne deti, 5 rocnu dcerku a takmer rocneho synceka. A ja som velmi stastna, ze sme skutocna rodina, ze sa vsetky nase deti nesmierne lubia.
Ako som napisala, kazda z nas je ina. Ja byt na tvojom mieste, tak nielen ze usilujem o ziskanie do plnej starostlivosti manzelovho synceka. Ale pokusila by som sa, ak by to bolo co len trochu mozne, ziskat aj to male dievcatko, co ma Ex s inym chlapom, aby mohlo aj ono zit so svojim bracekom v normalnej rodine so sice nevlastnou, ale milujucou matkou, ked im ich vlastna nedokaze dat lasku a starostlivost. Tu nejde o nejake veci, tu ide o zivoty tych deti a ich detstvo ich poznaci na cely zivot.
A vedz, ze sa moze stat aj to, ze ked tvoja dcerka vyrastie a dozvie sa, ze si jej nevlastneho brata nechcela, moze si ta prestat vazit ako matku. Podla mna nie je rodic ten, kto dieta privedie na svet, ale ten, kto mu da lasku, zazemie, starostlivost. A u deti sa vsetko nasobi, cim viac im das, tym viac sa ti neskor vrati. Chce to na zaciatku len trosku snahy, menej sebeckosti. Ved ani tvoja malicka dcerka ta nebude vo vsetkom bezhranicne posluchat, aj ona prejde obdobim "vzdoru a uvedomovania si samej seba", ked bude mat cca 4 roky. Aj jej potom povies, ze je nevychovana, drza a nebudes ju chciet doma?
Syncek tvojho manzela ma rovnake pravo na lasku svojho otca ako vasa spolocna dcerka. Ja nepisem len tak do vetra. Tiez mam svoje skusenosti a tiez boli zo zaciatku niekedy velmi tazke chvile, ze som si hovorila, ake by bolo jednoduche mat vztah bez starosti, bez zavazkov, alebo vikend ci dovolenku len tak sami pre seba, len ja a moj manzel. Starala som sa o jeho deti skor z povinnosti az do doby, nez mala spravila to uzasne gesto, ze mi ukazala, ako si vie vazit napr. to, ze jej nachystam ranajky. A to som ich dokonca nechystala jej samotnej, ale spolocne pre vsetkych. To bolo zhruba po roku nasho vztahu.
Odvtedy sa vo mne nieco prelomilo a ja som si uvedomila, ze obe potrebuju aj moju lasku a odrazu bolo vsetko jednoduchsie a ked nahodou mali nieco, ze nemohli niektory den prist, tak mi strasne chybali. A dokonca som nebola ani zrela tridsiatnicka, ale poblaznena 19rocna zaba, co nevedela nic o detoch a o starostlivosti o nich.
Ja viem, ze citom nerozkazes, neda sa to. A ked raz niekoho zacnes nenavidiet, tazko si k nemu najdes vztah, mozno nikdy, mozno ho budes nenavidiet dokonca zivota, ale ver mi, ze syncek tvojho manzela si to nezasluzi. On sa previnil jedine tym, ze tuzi po laske, po rodine, po zazemi, tak preco mu to neposkytnut, ked svojej dcerke to dat dokazes?
No ak si trvas na tom, ze tvoje spoluzitie s nim je nemozne, ze ho jednoducho nenavidis a nie si ochotna za nijakych okolnosti prekusnut svoju nenavist k manzelovej ex, radsej to manzelovi vysvetli hned, aby manzel nebojoval o starostlivost o synceka a ty mu neposkytnes zazemie, ale skor peklo.
Je logicke, ze si zastava svoju matku, nech je akakolvek. Kym je maly, vzdy ju bude branit, pretoze by si ju rad idealizoval, rad by ju mal dobru, starostlivu a v kutiku duse v to veri. Ale az vyrastie, tak si uvedomi, ze si ju zastaval nepravom a este horsie bude, ze si uvedomi, ze vdaka ziarlivej a sebeckej macoche mu nebolo umoznene vyrastat ani s milujucim otcom, ktory bol ochotny dat mu to, co mu jeho vlastna matka odoprela.
Skus si predstavit, ze by si predsa len skusila dat mu trocha lasky a az vyrastie, bude si ta vazit a lubit ta viac nez svoju vlastnu matku. Myslis, ze by vsetka ta snaha za to nestala?




Reagovat na příspěvek č.
Text pište českou a slovenskou klávesnicí – s háčky, čárkami, stříškou atd.
Děkujeme Vám!

Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci