Co nabízejí asistenční služby pojišťoven

3.4.2010 00:30   |   Peníze - POJIŠTĚNÍ
Havarijní pojištění na cesty do zahraničí obsahuje rovněž řadu nabídek asistenčních služeb. Ty nám pomohou řešit nečekané krizové situace a ušetří vedle nervů také hodně peněz.

nehoda

Na rozdíl od povinného ručení pokryje havarijní pojištění finance i na opravu. Havarijní pojištění však kryje zdarma jen určitý rozsah asistenčních služeb, navíc se nabídky jednotlivých pojišťoven liší.

V čem pomůže v cizině?

Milé především je, že s námi bude asistenční služba komunikovat česky, což jistě bude mít uklidňující účinek. A v případě potřeby zajistí i telefonické tlumočení, například při jednání s policií. Předá rovněž zprávu příbuzným. Asistenční služba – v závislosti na tom, k čemu došlo – také například zajistí:

  • výlohy za příjezd silniční služby
  • výlohy za naložení vozidla na jeřáb
  • náklady na opravu vozidla na místě
  • ubytování v nouzi při poruše, nehodě nebo odcizení vozidla
  • uschování nepojízdného vozidla
  • zaslání náhradních dílů
  • poskytnutí finanční zálohy
  • odtah vozidla po nalezení
  • úhradu nákladů nutných k vyzvednutí nalezeného vozidla
  • náhradního řidiče
  • sešrotování vozidla
  • právní pomoc pro případ dopravní nehody

Samozřejmě, že rozsah asistenčních služeb záleží na tom, kde jsme pojištěni. A na tom rovněž závisí limit výše úhrady za jednotlivé služby.

havarijní

Tudíž, při sjednávání havarijního pojištění bychom měli požadovat přesný výčet i rozsah asistenčních služeb a dobře prostudovat brožurku, která jednotlivé služby popisuje. U sebe bychom pak vždy měli mít všechny kontakty na asistenční službu a na pojišťovnu.

Dobrá rada

Pokud jedeme do ciziny, vyplatí se doma pro jistotu nechat kopii pojistné smlouvy. Při nehodě, krádeži nebo jiné nepříjemnosti na cestách se nám totiž může ztratit zavazadlo, v němž právě doklady o pojistce byly. Pak kopie doma určitě přijde vhod.

Nicméně, číslo na asistenční službu i číslo pojistky mějte raději napsáno hned na několika místech – to, aby byla co největší šance se v případě nouze dovolat.

A ještě něco

Pro rychlou pomoc mějte před zavoláním asistenční služby vždy připraveny údaje, které operátorovi sdělíte:

  • své jméno
  • číslo pojistné smlouvy
  • místo a popis nehody
  • SPZ vozidla a typ vozu
  • telefonní číslo, odkud voláte

Lada Mašková

Přečtěte si také


Diskuse: Co nabízejí asistenční služby pojišťoven

ČÍST VŠE / REAGOVAT


Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci