Diskuse ke článku:
Připravte se i na prvňáčkovy trampoty

zpět na článek

Přidat příspěvek

Text pište českou a slovenskou klávesnicí – s háčky, čárkami, stříškou atd.
Děkujeme Vám!





ještě zbývá znaků

57 + 5 =
Přidat příspěvek
Text pište českou a slovenskou klávesnicí – s háčky, čárkami, stříškou atd.
Děkujeme Vám!
1

Mám trochu jiné zkušenosti

7.10.2009    |    10:14    |    od: síma    |    reagovat
Tak buď dělám něco špatně, nebo je to u každého dítěte jinak.
Mám dceru v 1.třídě. V září jí bylo 7 let, má poruchu pozornosti s hyperaktivitou. Občas je to dost citelně znát, obzvlášť tehdy, když jí mladší bráška začne naprosto přesně napodobovat...
Na druhou stranu už 2 roky čte, rok chodíme do PP poradny, prodělali jsme grafomotorický kurz. Dcera chodí na vlastní přání do družiny - ještě se zlobí, když musí jít domů. Připomíná jí to tam totiž školku - což si myslím, že přechod na ZŠ usnadňuje. I návrat domů je ve stejný čas, jako ze školky, tudíž se nenarušuje zaběhlý denní režim. Do družiny momentálně chodí i ráno. Vozí ji tam manžel, když jede do práce - stejně jako když chodila do školky.
Navštěvuje 3 kroužky. 1-tvořivé hraní - pouze prvňáci se svou třídní učitelkou - v době družiny - malují, zpívají, hrají divadlo, zkrátka si hrají a poznávají se navzájem, chodí ze třídy téměř všichni, takže se tuží kolektiv. 2-výtvarný kroužek - moc jí baví, s učitelkou se zná z tábora rodičů s dětmi, takže je to jakási "teta" a pomáhá jí to se zvládnutím grafomotoriky - neprobíhá tam žádné soutěžení. A nakonec chtěla chodit na kytarový kroužek, který je přímo v družině. Prvňáci a druháci tam jen zpívají, seznamují se s písničkami a až od 3.třídy se pomalu seznamují s kytarou. Mají to děti všech tříd dohromady, děti se učí jednat se staršími i mladšími kamarády, což jim pomůže učit se začlenit do kolektivu. To vítám, protože dcera s tím má díky hyperaktivitě trochu problém. No a jako bonus, do stejného kroužku s tou samou učitelkou jsem chodila i já a paní učitelka mě nakonec přesvědčila, že tam budu chodit taky a vezmu si na starosti právě ty mrňousky, z čehož je naše malá na větvi a nesmírně se na to těší.
Doma je každý den ve stejnou dobu, jdeme ven, pak se píšou úkoly, večeře, mytí a spaní. Každý den stejně rozvržený čas, žádné výjimky, které dcera těžko snáší a přechod z MŠ rozhodně jednodušší. I když ona tyhle řízené aktivity odjakživa miluje, takže je to to nejlepší, co jsme pro ní mohli udělat... Myslím si, že to není až tak špatné...


Reagovat na příspěvek č.
Text pište českou a slovenskou klávesnicí – s háčky, čárkami, stříškou atd.
Děkujeme Vám!

Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci