Při hubnutí jsou vejce ideálním zdrojem bílkovin

25.9.2020 00:00   |   Hubnutí
Znáte to – spousta z nás se při hubnutí uchyluje k drastické dietě a mučení v posilovně. Jenže se nic neděje, možná se naše váha začne dokonce zvyšovat...

vejce a hubnutí

Chyba bude nejspíš v nesprávně zvolené fyzické aktivitě i nevhodně sestaveném jídelníčku. Návodem k tomu, jak se zdravě dostat do formy a následně si ji udržet, je jíst pětkrát denně, omezit sacharidy a zajistit organismu dostatečný příjem bílkovin.

Bílkoviny jsou pro naše tělo základním a nepostradatelným prvkem. Velmi důležité jsou kvalitní zdroje bílkovin při redukční dietě, kdy (pokud máme snížený energetický příjem) organismus začne pokrývat své energetické potřeby právě bílkovinami.

Energetické tabulky potravin

Potřebujete vědět, jakou energetickou hodnotu mají potraviny, které si zrovna chcete připravit?
Při dietě je důležité sledovat, kolik
čeho si dát, abyste dodrželi energetický limit.

Jaké potraviny jsou nejvhodnějším zdrojem bílkovin? Pokud jde o rostlinné bílkoviny, které jsou výhodné především díky obsažené vláknině a nízkému množství tuků, pak jich je nejvíc v luštěninách a výrobcích z nich – což je například sójové maso, tofu či tempeh. Jejich výživová hodnota je však nízká.

Druhým typem jsou bílkoviny živočišného původu. Jejich zdrojem je maso, zejména drůbeží, dále mléčné produkty, šunka s vysokým podílem masa, ryby a také právě vejce.

„Vejce lze považovat za ideální potravinu. Má v sobě obrovské množství živin a přitom obsahuje málo kalorií (cca 80 kcal),“ říká doc. Ing. Kamila Míková, CSc. z Ústavu analýzy potravin a výživy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze a dodává:

„Kromě vitamínů (A, B1, B2, B5, B6, B12, D, E a K), minerálů a lecitinu obsahuje vejce také velké množství proteinů (jedno vejce pokryje přibližně 14 procent denního příjmu bílkovin), které jsou bohaté na esenciální aminokyseliny, jež organismus potřebuje pro zdravý vývoj a obnovu buněk.“

Tip na večeři

Krémová míchaná vejce se sušenými rajčaty

Pro dvě osoby si připravíme čtyři vejce, pět až šest sušených rajčat, půlku cibule, dvě lžíce másla, lžíci zakysané smetany, sůl, pepř.

Na másle osmahneme nadrobno nakrájenou cibuli a na ni pak rozklepneme vejce. Osolíme, opepříme, přidáme lžíci zakysané smetany a mícháme maximálně minutu.

Poté odstavíme z ohně, vmícháme rajčata nakrájená na menší kousky a necháme dojít v horké pánvi, aby vejce zůstala krémová.

Podáváme s pečivem.

ztp, ŽenyproŽeny.cz

Přečtěte si také

Diskuse: Při hubnutí jsou vejce ideálním zdrojem bílkovin

ČÍST VŠE / REAGOVAT


Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci