Duety – StarDance bez tance

1.11.2009 00:00   |   TV a FILM
„Když vy přistavíte, tak my to poženem vo štok! Když vy břízolit, tak my kachlíčky! A když vy inžinýrku, tak my… Budete koukat!” podle legendární Škopkové z Troškovy trilogie Slunce, seno... si toto pravděpodobně řekli v České televizi hned, když se dozvěděli o projektu Česko Slovenské Superstar na Nově. A jak to dopadlo?

Duety – StarDance bez tance

Čím jiným konkurovat pěvecké soutěži, než přece pěveckou soutěží! Formát ”Dáme ke každému profíkovi jedno trdlo” se osvědčil už u dvou řad taneční show a tak byl vybudován projekt Duety... když hvězdy zpívají.

Od tancujících hvězd je to prostě všechno skoro k nerozeznání:

Stejný dramaturg, stejný doprovodný orchestr, stejné záběry z nácviku, stejný styl poroty a jejího hlasování, stejné odbíhání odzpívavších do baru a sledování poroty z povzdálí, stejná Tereza Kostková... jenom ten Marek Eben je letos nějaký vlasatější a ušatější a připomíná Aleše Hámu.

Celkově formát vypadá, jako kdyby někdo vzal materiály ze StarDance, škrtl všechna slova ”tanec” a nahradil je slovem ”zpěv”. Jinak se skutečně nic podstatného nezměnilo.

2. Finále SuperStar:

Na tobogánu

Čská televize opět trochu rezignovala na mladé diváky a těm ostatním chtěla dopřát divákům porci kultivované zábavy. Jenže se těžko odhaduje, v čem ta zábavnost má spočívat. Na to, aby se člověk smál nad výkony à la hvězdná pěchota to zas tak slabé není, ale na druhou stranu výkony amatérů nejsou tak dechberoucí, aby to člověka přikovalo k obrazovce.

Porota? Jen zvedači kartiček

Ani hodnocení poroty, přestože v ní sedí kompetentní odborníci, nijak neuchvátí. Sedí v ní Michal Prostějovský (textař, libretista, rozhlasový novinář a producent), Ota Balage (hudebník, dirigent, producent), Linda Finková (muzikálová zpěvačka) a Lubomír Brabec (kytarový virtuos).

Člověk by čekal, že to ”po klezlovsku” rozeberou a případné chyby dají sežrat, ale porota působila jako loupežníci z Mrazíka. Sežrat – nesežrat, zkritizovat – nezkritizovat... Výroky byly hodně při zemi, obecné a do hlubšího rozboru se nepouštěly. Škoda, bylo by zajímavé odhalit konkrétní problémy, které soutěžící mají a na kterých by do příště mohli pracovat. Takhle porota fungovala jen jako zvedači kartiček s bodovým hodnocením.

A jak si dnes večer stáli soutěžící podle poroty i podle mě?

Vojtěch Bernatský a Petra Janů:
The Time Of My Life

Vojtův výkon zabila zbytečná tréma. Když během nácviku imitoval Karla Gotta nebo nahrazoval Petra Jandu ve známé pecce Jedeme dál, šlo mu to podstatně lépe než při vlastní soutěži.

Tato píseň má být bezstarostná, uvolněná, lehká a mladistvá. A to se příliš nepovedlo vyjádřit, výkon byl poněkud těžkopádný a mladistvěji tu působila nestárnoucí Petra Janů než ”zajíček” Bernatský. Upřít se nedá snaha o trochu tance a divadelní gestikulace. Intonoval slušně, pouze v refrénu se hlasově ztrácel pod sboristkami, což je ale v případě takřka neškoleného hlasu normální.

Průměr hodnocení poroty: 6,5/10 – Moje hodnocení: 5/10

Vyprávěj: Seriál, který vrací čas

Osudy členů obyčejné české rodiny Dvořákových
od poloviny šedesátých let, přes invazi v srpnu 68,
normalizaci, sametovou revoluci po současnost.

Jana Boušková a Tomáš Trapl:
Zabili, zabili

Velké, velké zklamání. A nemůže za to ani Trapl, ani Boušková, ale Kumžák. Jak mu většinou aranže jdou krásně od ruky, tady to pohnojil ukázkově. To strašlivé dechovkové m-ca-ca m-ca-ca v refrénu přímo rvalo uši. Takhle strašlivě by to nedali ani Eva s Vaškem, a že to jsou nějací kanóni na odpudivé aranže. A vybrnkávanou mezihru se klávesista (v záběru není vidět, zda je to sám Kumžák nebo ne) také mohl naučit z originálu, je pro tuto píseň typická a ta ošizenost jí neslušela. Není divu, že nad takovým podkladem se vytratilo původně velmi romantické a něžné pojetí Ivy Bittové a skladba se změnila v prachsprostou halekačku, zpívanou ve stylu sérdceryvných kramářských písní na poutích a navíc – navzdory extrémně tragickému textu – s úsměvem na tvářích. Tohle bylo velké šlápnutí vedle a doufám, že si to příště tato dvojice napraví.

Průměr hodnocení poroty: 6,5/10 – Moje hodnocení: 2/10 (a když opomenu aranž, tak 4/10)

Daniel Rous a Marcela Březinová:
Kids

Zatímco minulou píseň porota přechválila, tuto zase podle mne podhodnotila. Originální bylo už to, že oba pěvci si navzájem prohodili své party. Daniel zpíval to, co zpívá Kylie Minogue a Marcela to, co Robbie Williams.

Daniel hrál na pódiu ukázkového floutka a ukázal to, čím mohou herci při zpěvu bojovat – tím, co umějí nejlépe, tedy herectvím. Občas nějaké gesto, vláčný pohyb, deklamování místo zpěvu a hned výsledek působí o poznání lépe.

Pak mi ani nevadilo, že se dvojice občas nesešla a rytmus pak vypadal, jako když se sypou brambory. I tak ale hodnotím jako slušný výkon.

Průměr hodnocení poroty: 5,75/10 – Moje hodnocení: 7/10

Pavel Zedníček a Radka Fišarová:
S tím bláznem si nic nezačínej

Tato písnička má ve sloce neskutečně náročný mužský pěvecký part. Ženský tedy také, ale Radka Fišarová je jedna z nejschopnějších současných českých zpěvaček a zazpívá cokoli.

Ovšem čekat od Pavla Zedníčka, že podá výkon, který by Pavla Bobka jistě neurazil, to asi napadlo málokoho. Nebylo to samozřejmě lepší než Bobek, ale bylo to velmi dobré.

Průměr hodnocení poroty: 7/10 – Moje hodnocení: 8/10

Petra Janů

Být mladá, je dřina

Zuzana Jandová a Petr Kotvald:
Quando, Quando, Quando

Od Miss se toho obvykle moc nečeká. Úsměvy do objektivů, přehlídková mola, sem tam charita. Zpěv, navíc tak intonačně zapeklité skladby, byl příjemným bonusem na jinak dosti vyvedené slečně.

Na to, že to bylo její skutečně první veřejné vystoupení v roli zpěvačky, to dopadlo více než dobře.

V nejobtížnějších pasážích ji Kotvald zkušeně provedl, bylo vidět, že ty skoro dva miliony prodaných desek nedostal jen tak z plezíru.

Průměr hodnocení poroty: 7/10 – Moje hodnocení: 8/10

Ester Janečková a Kamil Střihavka:
More Than Words

Jako moderátorka je Ester schopná, empatická, vyrovnaná. Jako zpěvačka je bohužel slabá a její hlas působil vedle Kamila Střihavky jak ze školní besídky. To už nemohla ignorovat ani porota a tenký hlas při falzetech pořádně zkritizovala.

Možná že vedle horšího zpěváka by Ester vynikla lépe, ale Střihavka je prostě kanón, který v duetu potřebuje partnerku své úrovně. Toho v Ester nedostal a ta bude muset do příště hodně cvičit, aby se naučila své neznalosti lépe zakamuflovat.

Průměr hodnocení poroty: 6.75/10 – Moje hodnocení: 4/10

Simona Postlerová a Petr Kolář:
Kdybych já byl kovářem

To v Simoně Postlerové se pěveckého talentu urodilo podstatně více a ze všech v sobotu zpívajících dvojic se podle mě nejlépe pojila se svým partnerem.

Rezervy tam ale pořád jsou, možná by stačilo dodat do hlasu trochu klidu a sebejistoty.

Intonačně i rytmicky vše sedělo a ani Petr Kolář nezaostával za původním pěvcem této písně, Petrem Spáleným.

Průměr hodnocení poroty: 6,75/10 – Moje hodnocení: 8/10

Jaromír Nosek a Jitka Zelenková:
What a Wonderful World

Tady si dvojice troufla jít hodně vysoko a vybrala si jednu z nejkrásnějších písní Louise Armstronga. Tuto píseň už jako duet zpívalo více interpretů a ani jednou to nedopadlo dobře. Sobotní večer nebyl výjimkou. To nebyl duet, to byli dva solitéři.kteří se příliš nesešli.

Ale přišlo i druhé překvapení – lépe to podle mě sedělo Jaromírovi. Jitka je zkušená zpěvačka, ale místo aby sledovala Jaromíra a svou techniku upravila podle něj, vlnila se opodál a jela si svoji linii. A i když Jaromír vystartoval k výraznější pěvecké póze, Jitka vše srazila zpět do jejího klasického romantického klidu.

Průměr hodnocení poroty: 7/10 – Moje hodnocení: 5/10

Tentokrát se ještě nevyřazovalo, na to se dostane až příště. Především se ale ukáže, nakolik se hodnocení poroty shoduje s názorem televizních diváků. A porota slibuje, že prý bude přímější, otevřenější a po dnešním zahřívacím kole začne být o dost přísnější. Bylo by na čase.

Lída Švédová

Přečtěte si také


Diskuse: Duety – StarDance bez tance

ČÍST VŠE / REAGOVAT


Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci