Adam, Adéla, Alena, Alice, Alžběta, Andrea, Aneta, Anežka, Anna, Antonín, Barbora, Bohumil, Dana, Daniel, Daniela, David, Eliška, Eva, Filip, František, Františka, Gabriela, Hana, Helena, Ilona, Irena, Ivana, Iveta, Ivo, Jakub, Jan, Jana, Jarmila, Jaroslav, Jaroslava, Jindřiška, Jiřina, Jiří, Jitka, Josef, Kamila, Karel, Karolína, Kateřina, Klára, Kristýna, Ladislav, Lenka, Libuše, Lucie, Ludmila, Lukáš, Marcela, Marek, Marie, Markéta, Marta, Martin, Martina, Matěj, Michaela, Michal, Milan, Milena, Miloš, Miroslav, Miroslava, Monika, Natálie, Nela, Nikola, Olga, Ondřej, Patrik, Pavel, Pavla, Petr, Petra, Radka, Renáta, Roman, Romana, Růžena, Soňa, Stanislav, Šárka, Štěpán, Štěpánka, Tereza, Tomáš, Václav, Veronika, Věra, Viktorie, Vít, Vlasta, Vojtěch, Zdeněk, Zdeňka, Zuzana.
Diskuse ke článku:
zpět na článekJak ovlivní dítě postižený sourozenec?
Mám postiženého bratra
20.5.2018 | 20:07 | od: Kateřina | reagovatBratrovi je třiadvacet let, měří skoro dva metry, ale jeho chování je na úrovni pětiletého dítěte. Je moc těžké být s ním někde na veřejnosti, obzvlášť když dostane epileptický záchvat - má velkou sílu a často někomu ublíží.
Sourozenec postiženého
6.10.2014 | 20:51 | od: jola | reagovatTo počítání let, kdy budu moci odejít z domova, psychický teror. A pak neschopnost najít zodpovědného partnera, strach mít dvě děti, abych neupřednostňovala také jen jedno, jako tomu bylo u nás doma atd., atd.
Nesu si to s sebou celý život.
Postižené dítě
17.2.2010 | 01:30 | od: Aneta | reagovatDítě by mělo být ovlivněno kladně, záleží však na každém jedinci. Když byla moje dcerka malá, o tohoto chlapečka nemocného se velmi dobře starala. Přebalovala ho, krmila atd. Dnes ale v dospělosti již nemá tak kladný vztah. Má svoji rodinu a omezí se jen na dárky na jeho svátky. A někdy v kruhu své rodiny pociťuji, že se mu nepozorovaně i smějí. Záleží na náladě.
Každopádně ale je pro postižené dítě opravdu nejlepší být v rodině se zdravými sourozenci. A také být se zdravými dětmi i ve škole, je-li to možné a pokud to dítě zvládne.
Syn chodil do zvláštní školy a byla jsem spokojená. I on, ačkoliv se za to stydí. Jinak byla pro tyto děti vhodnější výborná zvláštní škola (na úrovni), než základní škola s učitelem, který dítě snižoval, vyčleňoval z kolektivu, ačkoliv v něčem bylo na hraně (myšleno z mentálního hlediska) a v něčem bylo pod průměrem. I když se při zápisu do základní školy nepoznalo, že tam nepatří (uměl trošku číst a počítat), byla jsem pak moc šťastná, že přešel ze základní školy do té zvláštní.
V žádném případě ale nedoporučuji dávat dítě s postižením mezi děti s větším handicapem. Nejlépe je mít dítě v rodině pro jeho zdárný další vývin.