Více si hlídáme kvalitu potravin a grilujeme celý rok
17.6.2021 00:30 | Vaření - ČLÁNKY O VAŘENÍ A JÍDLEČeský spotřebitel se za poslední roky změnil, podobně jako jeho požadavky, nákupní zvyklosti i přání. Lidé v tuzemsku stále bedlivěji sledují složení potravin a zajímají se o jejich původ.
„Zaznamenáváme u zákazníků zvýšené povědomí jak o kvalitě potravin, tak o zdravé výživě. Jsou náročnější, více se zajímají o to, co kupují a konzumují,“ potvrzuje tento trend Claudio La Carbonara (na snímku vpravo) ze sítě prodejen La Formaggeria Gran Moravia.
Češi se zajímají nejen o samotné výrobky, ale také vyžadují kvalitnější servis, který jim prodavači poskytují. Očekávají, že jim personál poradí ohledně výběru, doporučí vhodné kombinace i využití, vysvětlí, jak potraviny nejlépe servírovat a skladovat...
A případně že jim bude rovněž nabídnuto některé výrobky ochutnat dříve, než je zakoupí. „V síti našich prodejen jsme v tomto směru připraveni, proto nás tento trend velmi těší,“ dodává La Carbonara.
Milujeme grilování – nejen v létě!
Není tajemstvím, že jsme milovníci grilování. S prvními jarními paprsky se zahrady a chatové oblasti vždy zahalily do typické vůně grilovaných lahůdek. Také v tomto směru ovšem přicházejí novinky.
„Sledujeme nejen nové trendy, ale registrujeme především i změny v přístupu zákazníků ke grilování jako takovému. Grilování se díky rozmachu elektrických grilů přesunulo do domácností a na balkóny, kde je dnes možné grilovat prakticky celoročně,“ všímá si Claudio La Carbonara.
S tímto faktem souvisí i proměna samotného sortimentu, který návštěvníci obchodů s potravinami poptávají.
„Například náš sezónní sýr na grilování Grilami, který byl původně na pultech našich obchodů pouze od dubna do října, jsme letos díky zvýšené poptávce s úspěchem nabídli zákazníkům již počátkem března,“ dokládá La Carbonara.
Češi se novinek nebojí
Ačkoliv jsou Češi mnohdy považováni za konzervativní, stále více si v oblasti gastronomie rozšiřují své obzory, zkoušejí nové recepty i výrobky. Důkazem je také obliba kulinářských pořadů či food blogerek, ale také poptávka po novinkách v obchodech s potravinami.
„Mezi sýry, které jsou naší doménou, se v posledním roce objevily hned dvě novinky: polotvrdý sýr Capriccio z kozího mléka s jemným kozím aroma, a sýr Trifolino z kravského mléka ochucený kousky pravých lanýžů,“ popisuje Claudio La Carbonara.
Společným jmenovatelem poptávaných novinek je především kvalita a zdravá strava, která je neodmyslitelnou součástí celkového zdravého životního stylu.
„Jednou z novinek byl i dlouho očekávaný a také poptávaný bílý jogurt bez laktózy, který zraje ve skleničkách. Našel si pevné místo v jídelníčku zákazníků, a to nejenom těch, kteří mají intoleranci na laktózu, ale i ostatních, které zaujala jeho sladší chuť,“ připomíná La Carbonara.
Obliba jogurtů obecně potvrzuje snahu Čechů o zdravý jídelníček. Využívat je lze i při vaření, pečení či u nepečených dezertů, anebo právě při oblíbeném grilování, kdy lze připravit různé jogurtové dipy.
Populární syrovátka
Novinky se objevují nejen v oblasti jídla, ale také pití. Velmi populární jsou například syrovátkové nápoje.
Jogurtové nápoje obsahují živé jogurtové kultury, jsou v sympatickém 250 ml balení vhodném pro velké i malé strávníky a vybírat je možné z pěti atraktivních příchutí, mezi kterými je i oblíbený kokos či broskev s maracujou.
okt, ŽenyproŽeny.cz
Podělte se s námi