Pilulky na hubnutí nejsou žádný zázrak - v čem pomohou?

23.11.2020 00:00   |   Komerční články
Konec snění. Žádný zázračný lék, který dokáže spálit přebytečný tuk a vykouzlit tónované břišní svaly, neexistuje. A pojďme si hned říci něco o výhodách a rizicích spojených s doplňky výživy na hubnutí.

hubnutí

Doplňky stravy se skládají z vitamínů a minerálů, bylin, aminokyselin a enzymů, které lze konzumovat ve formě tablet, tekutin, tobolek. Jsou navrženy tak, abyste každý den konzumovaly potřebnou dávku živin, včetně vitamínů a minerálů.

Látky, které obsahují se obvykle používají ke spalování tělesného tuku v těle. Existují však vědecká fakta, které dokazují, že doplňky stravy jsou prospěšné hlavně pro celkové zdraví.

Může používání doplňků na hubnutí proces usnadnit? Ty, které jsou vyrobeny z kvalitních surovin, mohou poskytnout mnoho zdravotních výhod. Než se rozhodnete užívat jakýkoli doplněk stravy k hubnutí, měli byste se poradit s dietologem.

Neužívejte doplňky stravy spolu s jinými pilulkami předepsanými pro jakýkoli druh nemoci. Jednoduše řečeno, než začnete užívat jakýkoli druh doplňku stravy, odpovězte si na otázky:

  • Jaká by byla výhoda konzumace tohoto doplňku stravy?
  • Je s jeho spotřebou spojeno nějaké riziko?
  • Kolik bych měl konzumovat podle stavu svého těla ?
  • Jak dlouho bych ho měl brát?

Proveďte primární výzkum o každém aspektu týkajícím se různých typů doplňků stravy. Ujistěte se také, že se jedná o důvěryhodný produkt. Takovým je například prášek na hubnutí Garsin.

Zázračná pilulka na hubnutí?

V médiích se v poslední době objevuje spousta humbuku kolem hlavní složky tohoto potenciálního zázračného doplňku hubnutí. Je známá jako Garcinia cambogia, přičemž její hlavní složkou je kyselina hydroxycitrónová (HCA).

Garsin kromě toho obsahuje kyselinu linolovou, L-karnitin, hořký pomeranč (citrus aurantium), zelený čaj, zelenou kávu, acai berry a vitamín C. Vše látky, které jsou i jednotlivě známé jako přírodní spalovače tuku.

Pokud jde o Garcinia cambogia, po které pilulky dostali i své jméno, krátce jsme prozkoumali dostupnou literaturu. Jeden z článků, o který bychom se chtěli podělit, si v originálu můžete přečíst zde.

Hovoří se v něm o výzkumu 135 jedinců s nadváhou ve věku 18-65 let, s BMI 32 kg / m2 (nadváha je 25-29 a 30+ je považováno za obézní). Kontrolní skupině poskytli doplněk G. cambogia obsahující 50% HCA. Celková dávka HCA byla1 500 mg denně nebo 3x 500 mg tobolky 30 minut před jídlem po dobu 12 týdnů.

Regulovali příjem kalorií na 5040 kJ denně v obou skupinách, což se rovná 1500 kcal / den. Překvapení! Obě skupiny zhubly a placebo skupina ve skutečnosti zhubla více než kontrolní skupina (4,1 vs. 3,2 kg za 12 týdnů).

Stručná fakta o Garcinia cambogia:

  • konzumuje se po tisíce let a byla testován na toxicitu
  • u některých lidí může fungovat, ale výzkum to nepotvrzuje

Tento článek jsme vybrali proto, že s kalorickým deficitem byste prostě zhubnout měli... Nejjednodušší způsob je zjistit, kolik kalorií spotřebujete, je použít tracker. Skvělým pomocníkem při hubnutí je aplikace pro iPhone MyfitnessPal. Je uživatelsky přívětivá a má již mnoho potravin s makronutrienty.

Jak to vypadá s ostatními aktivními látkami?

  • kyselina linolová - přehled studií publikovaných v časopise American Journal of Clinical Nutrition dospěl k závěru, že kyselina linolová užívaná v dávce 3,2 gramů denně způsobila pouze malou ztrátu tělesného tuku (průměrně 0,05 kg) ve srovnání s placebem. V přírodě se kyselina linolová většinou nachází v tučném mase a mléčných výrobcích přežvýkavců. Lidé, kteří dostávají hodně CLA z potravin, mají nižší riziko různých onemocnění, včetně cukrovky typu 2 a rakoviny. Studie v zemích, kde krávy konzumují převážně trávu, spíše než obilí, navíc ukazují, že lidé s největším množstvím CLA v těle mají nižší riziko srdečních onemocnění.
  • L-karnitín - je přirozeně se vyskytující derivát aminokyseliny, který se často bere jako doplněk. Používá se při hubnutí a může mít vliv na funkci mozku. Vědecké důkazy o tomto běžném sportovním doplňku jsou smíšené. Některé studie ukázaly, že urychluje regeneraci svalů, zatímco jiné naznačují, že ke zlepšení výkonu to moc nepomůže.
    zelený čaj - díky své nutriční a antioxidační hodnotě je spojován s množstvím přínosů pro zdraví, včetně hubnutí. Obsahuje katechin flavonoid, který je antioxidantem a zvyšuje metabolismus. Nejúčinnější strategií hubnutí je pravidelné cvičení a zdravá strava s dostatkem ovoce a zeleniny. A zelený čaj, pokud se používá společně s těmito metodami, může mít vliv pozitivní výsledek.
  • zelená káva - nepražená kávová zrna obsahují vyšší množství kyseliny chlorogenové, což má řadu zdravotních výhod. Působí jako antioxidant, který pomáhá při hubnutí, kontrole vysokého krevního tlaku a při udržování hladiny cukru v krvi. Avšak žádný definitivní důkaz neprokazuje, že zelená káva je účinná při hubnutí. Na druhé straně mohou chlorogenové kyseliny pomoci snížit riziko vzniku chronických onemocnění, jako je cukrovka a srdeční choroby.
  • hořký pomeranč - extrakt z hořkého pomeranče obsahuje synefrin, který je podobný hlavní chemické látce v bylinné ephedře (ma-huang). Ephedra však zvyšuje krevní tlak a je spojována s infarkty a mozkovými příhodami. I když některé výzkumy naznačují, že hořký pomeranč (Citrus aurantium) může v kombinaci s dietou a cvičením pomoci při mírném úbytku hmotnosti, nestojí to za riziko.

Nejsme tady, abychom vás odradili, ale jsme realističtí: Pilulky na hubnutí nejsou zázrak. Nejlepší cestou pro hubnutí je však zdravá strava a pravidelné cvičení...

Zdroje informací:
breakingmuscle.com
medlife.com 
Foto:
• shutterstock.com



Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci