Kvůli plavkám dřít v posilovně a týrat se drastickými dietami?

15.6.2020 00:00   |   Komerční články
Nestydět se za svoji postavu na pláži, to je silný motiv pro mnoho žen, aby se sebou něco udělaly. Ale musí kvůli tomu držet drastické diety, či vrcholově sportovat, aby si připravily postavu do plavek?

diety a cvičení

Někdy stačí provozovat rekreační sport, hodně chodit a dodržovat správou stravu. A kdo si chce pomoci dietou, lépe řečeno odborníky složenou vyváženou stravou, i pro toho máme tip.

Procházka alespoň 45 minut

Pokud nedržíte drastické diety, máte rádi dobré jídlo a nechcete přibírat na váze, je dobré se denně více hýbat. Například se projít alespoň 45 minut. Ideální je hodinová vycházka. Při té je potřeba si alespoň trochu zvýšit tepovou frekvenci.

Proto by to neměla být pomalá chůze od stánku se zmrzlinou nebo s pivem. Ideální je rychlejší tempo. Dá se říct, že jakýkoliv pohyb, při kterém se alespoň půlhodiny denně budete trochu potit, může být přínosný pro boj s kilogramy.

Chůzí až 300 kalorií za hodinu

Chůze je ale nejjednodušší cesta ke zdravému hubnutí a zároveň zlepšení nebo udržení dobré kondice. Chcete-li si zlepšit postavu, tak choďte hezky napřímení rychlejším a pravidelným pohybem. Ideální je hodina a půl denně.

Zkuste si denně měřit, kolik ujdete kroků a kilometrů. Velmi svižnou chůzí můžete spálit až 300 kalorií za hodinu. Pokud ale chodíte pomalu, jdete ochable, tak to neprospívá zádům a ani po tomto pohybu neubydou kila. Při chůzi nenoste také těžké tašky, mějte raději dobře padnoucí batoh.

Neznamená to, že chodit do fitka, nebo jinam, kde si dáte do těla, je něco špatného. Vrcholoví sportovci také občas potřebují rychle zhubnout a mají na to poměrně drastické metody. My, amatéři, enormní fyzické zátěže a hladovění nemusíme. Můžeme pro rychlé zhubnutí sáhnout například po nabídce KetoFitu.

Kolik kalorií spálíme při různých aktivitách
(výdej závisí i na váze člověka, pro ilustraci jsme vybrali dvě kategorie)

Aktivita / hodina

75 – 85 kg / v kcal

95 – 105 kg / v kcal

Nakupování

326

403

Rychlá chůze po rovině

332

416

Chůze v horách

561

702

Běh vytrvalecký

640

803

Jízda na kole (15 km)

480

602

Rotoped (těžší převod)

435

545

Bruslení

561

702

Plavání

435

545

Turistika na běžkách

516

645

Zapojte celé tělo

Obyčejná procházka je ideální k protažení a zapojení svalstva. Chcete-li více spalovat kalorie, je důležité při chůzi zapojit celé tělo a přidat komplexní cvik.

Během procházky ujděte například dvacet rychlých kroků a poté krok natáhněte. Abyste zapojili i horní část těla, tak během chůze točte rukama v ramenou a pořádně s nimi zamávejte. Můžete se třeba i 10x uklonit na každou stranu - krásně si tak protáhnete páteř do stran.

Nakonec si položte dlaně přímo na hýžďové svaly a 10x se pořádně zakloňte, tak zapojíte i břišní svaly. Pokud se takto během procházky třikrát protáhnete a zapojíte svaly, bude to úplně stačit.

Zkuste „indiánský běh“

Ze sportu lze doporučit běh. Důležité je ale mít v pořádku klouby a kosti. Běh pomáhá nejen pálit kalorie, ale pročistíme si jím krásně hlavu, je přínosný pro náš organismus a pomáhá například v boji při snižování krevního tlaku.

Skvělé je také  zkusit projížďky na kole nebo tzv. „indiánský běh“, což je kombinovaná chůze s během. Komu jsou všechny tyto sporty cizí lze vřele doporučit například tanec. Ten je ideální i pro páry.

Kolik energie dodají potraviny?

Chceme-li dietu, nejen redukční, držet efektivně, bez počítání se neobejdeme. Přehledně v tabulkách ZDE.

Vyvážit příjem a energii

Máte rádi sladké? Tak byste měli v mlsání dodržovat hlavně střídmost.  Mnoho lidí si myslí, že vyvážením stravy při správném poměru cukrů, tuků, bílkovin, vitamínů nepřiberou na váze, což není úplně pravda. Pohyb a množství spálené energie musí být v rovnováze s příjmem sladkého či jiného kalorického pokrmu.

Ale slíbili jsme dietu - v současné době je trendem nízkosacharidová. Pokud jde o hubnutí, dokáže za poměrně krátký čas přinést opravdu viditelné výsledky, což se o jiných dietách říct nedá. Jak už název napovídá, jedná se o typ stravování, při kterém se sacharidy (tedy škroby) a jednoduché cukry v jídelníčku nacházejí pouze v omezeném množství nebo dokonce vůbec.

Kdo spí nepřibírá

Kdo spí nepřibírá, by se s nadsázkou dalo říci. Je dobré si během svátků pořádně odpočinout, a dobře a dlouze se vyspat. Když spíme, tak nejíme a zároveň nabíjíme baterky naší energie, abychom pak mohli vyrazit za zdravým pohybem.

Proto pro vyvážení příjmu a výdeji energie vnímejme, co během dne děláme, jíme a jak den prožíváme.

r



Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci