Novinky ČD: Railjety do Berlína a posílení dopravy v Česku

15.11.2019 00:00   |   Komerční články
Patnáctého prosince vstoupí v platnost nový jízdní řád na rok 2020. Nabídka spojů Českých drah se na mnoha relacích výrazně rozšíří.

ČD

Do Berlína nově zamíří rychlovlak Railjet, více vlaků pojede do Polska a Rakouska a zahustí se provoz na několika vnitrostátních linkách. Přímé rychlíkové spojení s Prahou nově získají lázně Třeboň a České Velenice.

Bez přestupu z Vídně do Berlína

Od května 2020 vyjede na svou trasu nový spoj railjet „Vindobona“. Zajistí přímé spojení rakouského Grazu a Vídně s Brnem, Prahou a německými Drážďany a Berlínem. Tento spoj bude v pátky a neděle, kdy se očekává největší zájem o cestování, v úseku mezi Brnem a Prahou doplněn o posilový pár vlaků railjet „Brněnský drak“.

V hlavní přepravní špičce na začátku a konci víkendů budou o další vozy posílené také některé spoje railjety mezi Prahou a Břeclaví, resp. Rakouskem. O jeden pár vlaků navíc pojede také ze severní Moravy přes Břeclav do Vídně. Obyvatelé severní Moravy tak budou mít k dispozici už čtyři páry přímých vlaků do Vídně a nově navíc jeden až do jižního Rakouska.

Na sever bude vlak „Porta Moravica“ pokračovat do Krakova a Přemyšle na východě Polska nedaleko ukrajinských hranic. Jedná se o důležitý přestupní uzel pro další cesty na Ukrajinu do Lvova a Kyjeva, ale také do atraktivní turistické oblasti polských Polonin.

Dalším novým vlakem tímto směrem bude rychlík „Galicia“ z Ostravy-Svinova do Přemyšle a zpět. Změna se týká také vlaku EuroCity „Báthory“ Budapešť – Břeclav – Ostrava – Varšava, který nově pojede až do Terespolu, pohraniční stanice na polsko-běloruských hranicích.

Pro letní turistickou sezónu jednají České dráhy s polským partnerem o dalších přímých sezónních vlacích k Baltskému moři, a to např. do Svinoústí nebo Kolobřehu.

Z Prahy přímo do lázní v Třeboni

Řada novinek čeká na cestující ve vnitrostátní dopravě, například na jihu Čech. Po mnohaleté přestávce získají lázně Třeboň a pohraniční České Velenice přímé rychlíkové spojení s Prahou. Vlaky „Lužnice“ obslouží tuto trať každým směrem až čtyřikrát denně a doba jízdy bude přibližně 2 hod. a 20 min.

U dálkových vlaků z Prahy na jih Čech proto dojde k některým vzájemným výměnám v časech jízdy rychlíků Praha - České Budějovice a Praha - České Velenice. Spoje Vltava mezi Prahou a jihočeskou metropolí navíc zrychlí přibližně o 7 minut.

Do souprav „Jižních expresů“ budou v jízdním řádu 2020 postupně zařazeny modernizované vozy 1. třídy s bistrem, které nabídnou širší nabídku občerstvení. Tyto vlaky také budou ve větší míře posilovány o dodatečné vozy mezi Českými Budějovicemi a Prahou.

Více vlaků na frekventovaných vnitrostátních linkách

Díky dlouhodobě rostoucímu počtu cestujících ČD doplní nabídku na dalších vytížených vnitrostátních linkách a posílí řadu spojů. Zlepšení čeká například na cestující mezi Prahou a západními Čechami. Nově pojede více přímých vlaků mezi Prahou a Klatovy a dojde také ke zrychlení těchto vlaků.

Na trati Praha – Ústí nad Labem – Děčín bude jezdit poslední večerní rychlík s odjezdem z Děčína ve 21:46 denně. Tento vlak jezdí letos jen v neděli a ze strany Severočechů byl požadavek na jeho denní vedení. Nové rychlíky pojedou také mezi Teplicemi, Ústím nad Labem a Prahou.

V pracovní dny bude zkrácen interval mezi rychlíky Praha – Ústí nad Labem, resp. Děčín, a to díky doplnění tří párů vlaků. U souprav rychlíkové linky Ústí nad Labem – Děčín dojde k plošné výměně vozů. V novém jízdním řádu budě drtivá většina vozů modernizovaná.

Drobné změny se chystají také v pojmenování vlaků. Dosavadní spoje „Hradečan“ v trase Praha – Hradec Králové – Trutnov ponesou nově jméno „Krakonoš“ a v jízdních řádech se tak výrazně odliší od spojů, které mají cílovou nebo výchozí stanici v Hradci Králové nebo v jiném místě.

re



Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci