Vyběhněte do jarní přírody, zde je pět tipů

26.4.2018 00:00   |   Komerční články
Jaro je v plném proudu a počasí je tak akorát. Ideální na venkovní aktivity, jako je běh. Podívejte se s námi na 5 tipů, které vám pomohou. Ale prvně, proč vůbec běhat?

behání

Běh je zdravý, to ví asi každý, nejde však jen o to. Pravidelný běh zvýší vaši tělesnou kondici, budete se cítit lépe, méně zadýchaní i při náročnějších aktivitách, při vhodně zvolené technice dochází k efektivnímu spalování tuků.

Běh je také do jisté míry návykový, když běháte, vaše tělo vyplavuje endorfiny (hormony štěstí) a vy se cítíte lépe. Lze tak říci, že běh podporuje psychickou i fyzickou pohodu člověka. Běžci například méně trpí depresemi nebo úzkostí.

Správná technika je důležitá

Pokud je cílem vašeho běhání zhubnout, je třeba zvolit správnou techniku. Vaše tělo spaluje tuky nejefektivněji při tepové hranici cca. 120 až 135 tepů za minutu a ideální je se v tomto rozmezí držet po celou dobu běhu, protože spalování tuků nenastane hned, ale začne až po několika minutách.

Pokud se váš tep dostane k hranici 150 tepů za minutu začne se místo tuků spalovat cukr, jako rychlý zdroj energie. Výsledek je poté takový, že budete více (a hlavně dříve) unavení a mnoho tuků nespálíte. Běhat v tomto tempu není ideální, může to být problém především pro začínající běžce.

Spousta začátečníků neodhadne své tempo a běží nad své možnosti. Než mít skvělé časy hned od začátku je mnohem lepší začít pomalu a s rostoucí kondicí přidávat i na tempu.

Dvakrát měř, jednou běž

Zkuste si svůj běh měřit a ideální je začít hned od prvního běhu. Po sportování se budete moci podívat, jaký jste měla čas, průměrnou rychlost nebo jakou trasu jste zdolala. Můžete si také své časy porovnávat s přáteli, a hlavně budete vidět, jak se zlepšujete.

K měření vám obyčejně stačí běžný smartphone vybavený některou aplikací, kterých jsou nyní mraky i zdarma. Můžete vyzkoušet třeba Endomondo, které kromě běhu podporuje i další sporty.

Připojení k internetu může měření dost zpřesnit, proto doporučujeme si nechat při běhu zapnutá data.

Nepodceňujte správnou výbavu

Běhání je jeden z nejlevnějších sportů a o to více je dobré investovat alespoň do kvalitních běžeckých bot. Ty jsou klíčové a běh vám mohou dost ulehčit a hlavně zpříjemnit. Špatně zvolená obuv vám rozhodně neprospěje.

Je dobré si boty vyzkoušet, zda vám padnou, ale když si je pořídíte v některé ze specializovaných eshopů, rozhodně neuděláte chybu. Běžecké boty mají často vyšší patu než přední část, vyšší podrážka pomůže při odrazu a usnadňuje vám tak běh.

Zavedené značky, jako je Adidas, Nike nebo Reebok se přímo na běžeckou obuv specializují a využívají spoustu technologií, aby váš zážitek z běhu byl co nejlepší. Boty si můžete pořídit třeba na eObuv.cz se slevou.

Jak se zlepšovat

Pokud budete běhat víceméně pravidelně, zlepšení budete moci pozorovat už za několik týdnů. Někdo rád navíc běhá se sluchátky a hudbou, která mu pomůže (autor nedá na hubu při běhu dopustit :).

Doporučujeme to vyzkoušet, třeba se vám běh s hudbou zalíbí, nebo dokonce uvidíte i zlepšení na svých časech. V tomto směru je neocenitelným pomocníkem Spotify.

Vyběhněte do přírody

Domácí cvičení má určitě své výhody a některé sporty je lepší provozovat v posilovně nebo doma, běh k nim ale nepatří. Pokud to jen jde, tak vyběhněte ven, bude vás to více bavit, uvidíte různorodý terén, a hlavně pozitivní účinek na vaši psychiku bude nesporně lepší.

Na běžeckém pásu si sice můžete nastavit přesné tempo a po technické stránce to bude možná lepší, ale nad čerstvý jarní vzduch nic není.

re



Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci