10 tipů pro podporu imunity

18.9.2017 00:00   |   Komerční články
S příchodem podzimního a zimního období potřebuje náš organismus vzpruhu. Imunitní systém, který nás chrání před viry, bakteriemi, parazity či toxickými látkami, je třeba posílit.

lékárna.cz

Určitou posilou může být i to, že nežijeme ve sterilním prostředí. Nicméně, výkyvy počasí, stres v práci či každodenní starosti mohou naši obranyschopnost snížit.

A pokud náš imunitní systém není dostatečně silný, onemocníme. Podpora imunity je tedy, zvláště na podzim a v zimě velmi důležitá. Jak ho ale podpořit?

Máme pro vás pár tipů:

1. Nezkoušejte, co vydrží

První rada není příliš originální, ale zmínit ji musíme. Nepřidělávejte svému imunitnímu systému zbytečnou práci. Kontakt s viry či bakteriemi můžete sami minimalizovat dodržováním běžných hygienických návyků, mezi něž patří časté mytí rukou (po příchodu zvenčí, před každým jídlem či poté, co budete hladit své čtyřnohé zvířecí miláčky.)

Když už onemocníte, používejte papírové kapesníky, které hned po použití vyhodíte do koše. Při kýchání a kašlání si vždy kapesníkem zakryjte ústa, abyste nešířili respirační nemoci mezi své blízké.

2. Pohyb? Určitě - i v zimě!

Chladné počasí není výmluva, abyste zůstali doma, nešli na procházku nebo zrušili trénink. Naopak. Stačí se dobře obléct a vyrazit ven. Posilování fyzické kondicese zlepší i váš imunitní systém vaše nálada rázem stoupne.

I když možná nepatříte mezi vrcholové sportovce, pravidelné procházky si dopřát jistě můžete.

3. Jezte pestrou a vyváženou stravu

Správné a pravidelné stravování je stejně důležité jako pohyb. Základem je vyvážená strava. Pokuste se z jídelníčku vyřadit rafinovaný cukr, bílou mouku, maso, umělá barviva a konzervanty. Volte čerstvé a kvalitní suroviny.

Nezapomínejte, že základem je vydatná snídaně. Přibalte si do kabelky či tašky zdravou svačinu a nevynechejte oběd, odpolední svačinu a večeři. Pro náš imunitní systém je vhodné jíst několikrát denně v menších porcích – v klidu a bez stresu.

4. Vitamíny a minerály

Se stravováním souvisí i příjem vitamínů, minerálů a stopových prvků, které jsou pro tělo důležité. Nejvíce tělu prospívají tzv. antioxidanty, což jsou látky, které omezují negativní působení volných radikálů na náš organismus a významně přispívají k ochraně imunitního systému.

Patří mezi ně vitamíny C, E, A, kyselina lipoová, selen, zinek a koenzym Q10. Jejich přírodním zdrojem jsou ovoce, zelenina, bylinky, zelený čaj, celozrnné pečivo, ořechy nebo luštěniny.

Při posilování imunity si můžeme pomoci i hlívou ústřičnou, echinaceou, česnekem, kustovnicí, rakytníkem či lichořeřišnicí – volit můžete buď přírodní formu či doplňky stravy.

5. Pročistěte svoje tělo

Dalším důležitým krokem je detoxikaceneboli zbavení organismu nahromaděných toxinů. Organismus po detoxikaci lépe vstřebává vitamíny a minerály, které mu dodáváme.

Vhodnými pomocníky jsou například zelené potraviny(chlorela, spirulina, zelený ječmen,…).

6. Pijte dostatečně

K detoxikaci organismu příznivě napomáhá i pití „obyčejné“ vody a dostatečná hydratace. Optimální množství vypitých tekutin je 2-3 litry denně. 

Do pitného režimu můžete zařadit i zelené a bylinné čaje. V období nachlazení a chřipek pomůže osvědčený zázvorový čaj s medem a skořicí.

7. Pročistěte vzduch

Vyčistit vzduch a lépe dýchat nám pomůže aromaterapie. Éterické oleje můžeme nakapat do aromalampy, do koupele nebo rozprášit po místnosti. V tomto období jsou vhodné eukalyptus, tea tree, borovice, citron nebo levandule.

8. Otužujte se

Otužování patří k účinným způsobům, jak zvyšovat obranyschopnost organizmu. Musí být však prováděno správně, postupně a pravidelně. Otužováním se tělo lépe a rychleji přizpůsobí chladu a změnám teplot, kdy z vyhřáté práce či domova musíte do nepřízně počasí venku.

Nechoďte příliš nabalení. Důležité je mít v teple hlavu, ruce a chodidla. Teplé boty, rukavice a čepice jsou lepší než více vrstev oblečení na celém těle.

9. Slunce – zdroj vitamínu D

Stále více se do popředí zájmu dostává i vitamín D. S postupným snižováním slunečního svitu klesá i přirozená tvorba vitamínu D. Vhodné je doplnit ho do jídelníčku olej z tresčích jater, tučné mořské ryby nebo žloutek, které jsou jeho dobrým zdrojem.

10. Relaxace a úsměv

Ne nadarmo se říká, že smích léčí. Dochází při něm totiž k vyplavování endorfinů, které příznivě působí nejen na psychický, ale i na fyzický stav organismu. Uvolňují nahromaděný stres a pomáhají tělu relaxovat.

TIP:
Chcete silnou imunitu po celý rok? Vyzkoušejte doplněk stravy Preventan– nyní za příznivou cenu na Lékárna.cz.

(Pozn.:Doplněk stravy Preventan obsahuje unikátní patentovanou směs biologicky aktivních látek ProteQuine®  a vitamín C, který přispívá k normální funkci imunitního systému a ke snížení míry únavy a vyčerpání.)

re


PRO OPUŠTĚNÁ ZVÍŘÁTKA
LÉKÁRNA.cz DOPORUČUJE

Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci