Pijete moc kávy? Zmenší se vám prsa!
9.3.2009 01:00 | Zdraví
Čím víc kávy vypijete, tím menší budete mít prsa. Podle onkologů z Lundské univerzity, kteří svou studii uveřejnili v odborném magazínu British Journal Of Cancer, totiž látky z kávy ovlivňují ženské hormony. A právě ty mají na velikost vnad zásadní vliv.
Švédští vědci dlouhodobě zkoumali skupinu pěti set žen. Zjistili, že polovina z nich měla mutaci genu, která přímo souvisí s pitím kávy a velikostí prsou.
„Ženy, které pijí kávu, by měly vědět, že to může mít vliv na velikost jejich prsou. Nemusí se však obávat radikální změny ze dne na den. Prsa se jim mohou zmenšit, ale nikoliv tak, že by měly zcela plochý hrudník,“ vysvětluje Helene Jernström, která vedla odborný tým na univerzitě ve švédském Lundu.
|
Vědci rovněž zdokumentovali, že ženy, konzumující tři a více šálků kávy denně, mají v průměru o sedmnáct procent menší prsa oproti těm, které kávu nepijí vůbec či jen v malém množství. Podle švédské studie jsou více ohroženy ženy s větším poprsím.
Jinak je to však u žen, které dokáží svoji vášeň pro kafíčko uhlídat. Jeden dva šálky kávy (pozor šálky, nikoliv velké české kafáče) je naopak chrání před rakovinou prsu. Příznivé účinky pravidelného mírného pití kávy v tomto směru dokazuje několik studií. A to dokonce u žen s vysokým rizikem tohoto onemocnění kvůli rodinné dispozici.
ron
| Přečtěte si také |
|---|

Může vás zajímat
GEORGE CLOONEY 



